Bahasa: EN | 中文 | BM |

Soalan Lazim

Soalan Lazim (FAQ)

Penghantaran

NEWPAGES menawarkan integrasi dengan Lalamove dan EasyParcel.
Ya, anda juga boleh memilih penyelesaian penghantaran pilihan anda sendiri dan menetapkan caj penghantaran.
Anda boleh menetapkan caj penghantaran berdasarkan:
a) Berat barang
b) Setiap pesanan (caj satu kali)
c) Setiap item
d) Penghantaran sebutharga
e) Penghantaran percuma
Ya, anda boleh menetapkan caj penghantaran yang berbeza untuk kawasan yang berbeza.
Ya, anda boleh menetapkan caj penghantaran antarabangsa dengan menambah zon, memilih negara, dan menetapkan caj penghantaran.
Ya, anda boleh menawarkan pilihan ambil sendiri dengan lokasi yang pelbagai untuk pelanggan mengambil pesanan mereka.
Ya, anda boleh menawarkan pilihan bayaran tunai semasa penghantaran kepada pelanggan.
Anda boleh menawarkan penghantaran percuma dengan beberapa cara:
a) Penghantaran percuma untuk kawasan tertentu
b) Penghantaran percuma untuk pesanan melebihi jumlah tertentu
c) Mencipta baucer penghantaran percuma
Selepas pelanggan membuat pembelian, sistem akan secara automatik menghantar pemberitahuan melalui e-mel kepada pelanggan mengenai status pesanan mereka.
Peniaga hanya boleh mencetak airway bill apabila menggunakan fungsi easyparcel.

Kaedah Pembayaran

a) Kaedah Pembayaran Manual
Pemindahan bank, E-wallet (Imbas Kod QR), Deposit Tunai ATM, Tunai semasa Penghantaran (COD), Cek

b) Gerbang Pembayaran
Kad Kredit/Debit, FPX, E-wallet (Versi Digital), Beli Sekarang Bayar Kemudian (BNPL)
Kaedah pembayaran manual adalah kaedah di mana pelanggan secara manual membuat pembayaran melalui kaedah tertentu (seperti pemindahan bank, ATM deposit tunai, imbas kod QR, bayaran tunai semasa penghantaran).

Transaksi yang dibuat menggunakan kaedah pembayaran manual tidak akan secara automatik dikaitkan dengan pesanan. Oleh itu, peniage perlu mengesahkan resit secara sendiri dan selepas disahkan, secara manual mengemaskini status pesanan sebagai dibayar.

*NEWPAGES tidak mengenakan caj tambahan untuk kaedah pembayaran manual.
Gerbang pembayaran ialah perkhidmatan dalam talian yang selamat yang memproses dan membenarkan urus niaga kewangan antara peniaga dan pelanggan, memastikan pemindahan dana yang lancar dan selamat sambil melindungi maklumat pembayaran yang sensitif.
Terdapat beberapa cara mudah untuk memohon gerbang pembayaran:

1) Semak gerbang pembayaran yang disokong oleh Newpages terlebih dahulu.(boleh rujuk to https://www.ecommerce-pro.my/bm/payment-gateway-comparison)
2) Pilih gerbang pembayaran yang dikehendaki.
3) Daftar akaun (melalui ejen gerbang pembayaran atau secara dalam talian).
4) Integrasi
Boleh. Untuk menukar gerbang pembayaran semasa anda, sila emel kepada support@newpages.com.my menggunakan master emel anda. Mohon untuk bertukar kepada gerbang pembayaran yang anda kehendaki dan terangkan sebab perubahan tersebut. Pasukan sokongan kami akan meneruskan permintaan anda kepada individu yang berkaitan, yang kemudian akan menilai permintaan anda dan menghubungi anda untuk butiran lanjut.
Anda boleh menghubungi NEWPAGES untuk maklumat lanjut.
Ya, anda boleh menyediakan pelbagai kaedah pembayaran bagi pembeli untuk memilih.
NEWPAGES tidak mengenakan bayaran tambahan. Walau bagaimanapun, jika anda memilih gerbang pembayaran, pembekal mungkin mengenakan yuran persediaan, yuran tahunan dan yuran transaksi (bergantung pada pembekal yang anda pilih).